Friday, April 29, 2011

tundukkanlah pandanganmu






saatku terlebih melihat lelaki ajnabiku
tiba-tiba aku teringat satu pesanan yang selalu dipesan
kepada para wanita...
tundukkanlah pandanganmu wahai wanita... 
sesungguhnya itu lebih baik.. 

oleh itu ku tundukkan pandanganku....
kerana jika aku terus melihatnya maka dosalah yang ku dapat...
kerana dia bukan muhrimku...tetapi aku melihatnya.

ketika pandanganku bertemu dengannya..
segera ku tundukkan muka ku...
ketikaku rasa ku diperhatikan maka aku akan berpaling..

apa ku dapat jika sekadar pandangan dari mereka..
lebih baik aku dikatakan tidak baik dimata mereka
daripada aku mendapat dosa

biar mereka memikirku sombong
asal allah sentiasa dekat denganku

wahai sekalian wanita ingatlah ini..
tundukkanlah pandanganmu wahai wanita... 
sesungguhnya itu lebih baik..  
memang itulah yang terbaik..

ya allah..ya rahman...ya ghaffar...ya latif

No comments:

Post a Comment