Thursday, July 7, 2011

sayang awak






 
saya sayang awak..tapi....

bukan sebab suara lunak awak...seandainya suatu hari nanti ditakdirkan awak tidak dapat berkata-kata,saya tidak akan sayang awak lagi.. 


bukan sebab kulit awak yang putih dan bersih...seandainya suatu hari nanti ditakdirkan kulit awak berubah,sayang itu tiada lagi... 

bukan sebab awak handsome/cantik..seandainya suatu hari nanti ditakdirkan sesuatu berlaku hingga mengubah paras rupa awak..saya nak sayang apa lagi? 


bukan sebab senyuman manis awak...seandainya suatu hari nanti ditakdirkan awak tidak lagi dapat memberikan senyuman itu...diamana saya nak letak kasih sayang itu? 


namun, 

saya sayang awak sebab awak juga sayang allah...awak lakukan perintahnya,
khusyuk dalam membuat ibadah , menolong yang memerlukan , tidak membuat perkara yang terlarang dan lain lain..


sebab itu saya sayang sangat dekat awak.. awak letakkan allah dan pesuruhnya didalam hati awak.. awak berikan kasih sayang awak untuk allah...tidak sekali-kali awak serahkan kasih sayang awak untuk orang yang bukan muhrimmu..wahai saudara/saudari awaklah yang terbaik dimata semua...subhanallah 


(jangan nilai orang berdasarkan luaran,nilainya berdasarkan dalaman)


ya allah..ya rahman...ya ghaffar...ya latif

No comments:

Post a Comment