Sunday, December 4, 2011

angry bird haram?

hermm sekarang ni banyak sangat perkara-perkara yang tak elok dilakukan kepada islam...
tetapi yang saya bingung ni adakah angry bird juga termasuk??..
cuba dengar betul-betul angry bird biru yang boleh pecah tiga thu cakap alhamdulillah masa nak pecah tiga...
orang kata itu menghina...tapi pada saya taklah sebab apa salahnya kan burung tu kata macam thu...
tapi yang saya bingung ni..*kepada peminat game ni* perasan tak ada bangunan yang ada tanda salib kat atas dia kan..ermm salah ke thu..?
pada pendapat saya lah..tak kot..sebab bangunan tu kan kita robohkan bukannya jadi latar belakang game thu..

ermm anyway still x de penjelasan terperinci....BINGUNG!!
pastu kenapa sasarannya ermm *khinzir....kenapa x ayam ke...itik ker...

                                                                        ??????herm????

jemput tengok komen dekat bawah ya..


ya allah..ya rahman...ya ghaffar...ya latif

4 comments:

  1. hmmm... bagi saya tak pulak sa dengar burung tuh cakap gitu...
    lagi pun tanda salib tuh hanya lah kebetulan... kadang-kadang manusia scara tak langsung wat gak perkara salah.... game nie pun datang dari barat dan kita orang timur lak yang tergila-gilakan game nie... jadi kita tak patut menyalahkan game nie.. banyak lagi game yang dikeluarkan mempunyai corak salib... yang khinzir tu pulak tak heran lah.. kan pengeluaran game nie dari barat...hmmm... pasal perkataan alhamdullilah tuh pulak agak nya slah dengar kot... maybe dya kata attack tapi kedengaran macam tuh pulak kan... tapi saya memang respect ngan pendapat awak... lain orang lain katanya...:)

    ReplyDelete
  2. laaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh......
    napa lak angry bird nak diharamkan???
    apa salah burung comel2 nie.... kcian... aku rasa semua yang izza ckp tuh kebetulan agak nya.... ya lah... kat mana2 pun pasti ada bangunan mempunyai bentuk salib apatah lgi bangunan blum siap....
    yang aku pelik bin heran lak nie.. sejak bila burung biru tuh pandai ckp alhamdulillah... yang aku dengar tyme siok duk main game nie cuma "adadadda"...memang power lah orang yang dengar tuh... ish x 3..

    ReplyDelete
  3. maaf jika ada kesalahfahaman yang berlaku,..tapi saya x kata pun game ni haram..cume saya post ni pun untuk meminta pendapat jer...walaubagaimanapun terima aksih atas teguran sadara berdua ya..saya terima ini semua sebagai teguran membina..syukran~~

    ReplyDelete
  4. Assalam...pendapat sayakan,,game takpa main..sbb kita org Islam cuba fikir,,game nikan hancur2kan semua benda..so yg tanda salib tu..ha,,tau sendirilah kan..pecah2 tumbang2 tu..notthinglah..

    ReplyDelete