Saturday, August 18, 2012

ramadhan

copy: facebook

tok! tok! tok!

ramadhan: assalamualaikum
aku: waalaikumussalam..ramadhan rupanya :)

ramadhan: aku akan berangkat pergi tidak lama lagi .. :'(
aku: ya aku tahu .. T__T

ramadhan: aku ingin tinggalkan pesanan untuk sahabatku..
                katakan padanya "Maaf, aku harus pergi, mungkin lama.
                Ajaklah Sabar untuk menemani hari-harinya, peluklah Istiqamah saat
                dia kelelahan dalam meniti perjalanan Taqwa.

aku: akanku cuba sampaikannya..

tiba-tiba...

ramadhan: itupun sahabatmu syawal... ia sudah tiba..

dengan kesedihan membukit .. KU LIHAT RAMADHAN PERGI..JAUH..
wahai ramdhan dengan izin Allah kau pergi jua..
setelah kasihku kian menebal..

YA ALLAH..temukanlah aku dengan ramadhan lagi ~




Tadi tarawih yg TERAKHIR,
Pagi esok sahur yg TERAKHIR,
Seharian esok puasa yg TERAKHIR,
Maghrib esok berbuka yg TERAKHIR...
Harap², ini bukan Ramadhan yg TERAKHIR. Amin,,


ya allah..ya rahman...ya ghaffar...ya latif

No comments:

Post a Comment