Monday, May 23, 2016

merindu diri yang dahulu

melewati hari demi hari .. menjadi hamba Allah di muka bumi..


ke mana kau wahai izza?
betapa saya merindui diri ini yang dahulu.
mengimbau kembali ketegasan seorang puteri menjaga hatinya dari dimasuki anasir mazmumah.
tegas memperjuangkan prinsip.
demi mencari redha allah dan menguatkan cinta rasulullah di hatinya.

kini?
hakikatnya saya seorang manusia.
terlalu rapuh rupanya diri ini.
allah mengujiku dalam mujahadah melawan hawa nafsu.
dan... aku terkadang tersungkur..
imanku berbicara membangunkan diri ini.
sedang nafsu ku bersorak keriangan.

sungguh saya terseksa berada di simpang ini..
bila cinta manusiawi menguasai..
cinta rasul kau lupa.
cintaNYa disisihkan.
tidak akan bercantum yang batil dan haq.
taubat dijadikan teman akrab.

betapa saya merindukan diri ini yang dahulu...

ya allah..ya rahman...ya ghaffar...ya latif

No comments:

Post a Comment